Flytt till WordPress

I många många år byggde jag mina hemsidor genom att sitta och knacka html kod på egen hand. Det gjorde jag mellan åren 1998 fram till ungefär 2011. Det tog sin lilla stund och varje gång man ville göra någon ändring på hemsidan fick man sitta och skriva html kod en hel kväll bara för att få till det ordentligt. Ibland blev det ändå inte bra.

Jag testade senare olika verktyg, allt från Dreamweaver till Windows egen Front Page Express. Oftast blev den kod som programmen skapade så rörig att man ändå fick sitta och koda om hälften för att det skulle gå att jobba med dokumentet samt att sökmotorerna, i alla fall på den tiden, gillade inte ”skräpkod”.

2012 öppnade jag mitt första WordPress konto och betalade för det också. Jag såg alla dessa fina teman (mallar) med allt från media spelare till kommentarsfält. Alla de funktionerna som jag ville ha på min hemsida men inte själv klarade av att koda eftersom jag inte kunde Java, CSS eller annan kod som krävdes för alla dessa fina funktioner. Kan tillägga att jag fortfarande inte kan Java eller CSS.

Jag krånglade länge och väl med WordPress men fattade ingenting och gav helt enkelt upp. Det var för rörigt för mig och ingenting fungerade som jag tänkt mig för att göra en lång historia kort.
Så hittade jag tillslut en annan site-builder tjänst och lade alla mina hemsidor där, företagets, Folkets Demonstration och även min egen johanwiden.com. Jag ska inte namnge dom eftersom dom erbjuder väldigt bra service, bra support och ett väldigt bra sidbyggarverktyg och fyllde verkligen mina behov i många år. Jag skulle varmt rekommendera dom om någon frågar mig privat.

Nu har tiden gått och utvecklingen har sprungit i från deras verktyg. Jag vet att dom har, eller snart kommer att lansera ett helt nytt verktyg för att bygga hemsidor. Det verktyg dom nu har fungerar mycket bra för Folkets Demonstration och mina andra sidor, men för mina önskemål och visioner för min egen hemsida, johanwiden.com, så fyller inte deras verktyg längre mina behov.
Så nu är jag tillbaka på WordPress och det tar tid att lära sig ett helt nytt verktyg men skam den som ger sig.

Uppdatering 17/10:
Jag har totalt 4 hemsidor varav det bara är johanwiden.com som är flyttad till WordPress.
Så jag vill slå ett slag för Hemsida24.se. Deras verktyg för att bygga hemsidor är enklare än WordPress och saknar en del funktioner men beroende på ditt hemsidebehov så kan jag varmt rekommenderas deras tjänster. Dom är faktiskt suveräna med den produkt dom erbjuder samt att dom har en suverän support. Jag har varit kund där sen 2012 och kommer låta mina andra 3 hemsidor ligga kvar hos dom. Så jag rekommenderar dom varmt till er alla som vill skapa en egen hemsida.


Lämna en kommentar

Designa en webbplats som denna med WordPress.com
Kom igång